Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset : Miksei ajatella lapsen parasta?
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

sad mama
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:45 pm    Viestin aihe: Miksei ajatella lapsen parasta? Vastaa lainaamalla viestiä

Miks monet ajattelee itteensä kun on lapset kyseessä?
Jos vaikka on ero kyseessä,ni riidellään vaan että mulle,mullepas!Siksi vaan koska ite haluu pitää lapsen itellä.Eikä ajatella missä on lapsen paras olla?
Mulla on sillai ,että en pysty hoitamaan lasta ite.En ainakaan kellon ympäri.Tiedän etten pysty siihen en ainakaan juuri nyt.Koska vauvat ei oo mua varten(kai?)ja koska on masennusta ja vaikeeta. Niin vaikka eihän mun tarviis itteeni puolustella,jos ei pysty niin ei pysty.
Olis ehkä ollu paras käyttää ehkäsyä,mutta jälkiviisaus ei auta asiaa.Tehty mikä tehty.Siksi pitääkin miettiä miten asian ratkasee hyvin.
Mieheni käy töissä,eikä töistä tullessaankaan hoida lasta,vaan lapsi on hänen isovanhemmilla,jotka asuu lähellä.
Haluaisin lapsen parasta.Haluaisin hänen olonsa olis niin hyvin ku vios,vaikka se merkitsis lapsen sijottamista jollekkulle toiselle.
Hänen isovanhemmat ei ole päteviä hoitamaan lasta.siellä tupakoidaan sisällä,juodaan alkoholia,ja mieheni kasvoi siinä kodissa,eikä hänestä pidetty huoli,hän joi tosi pentuna ja pyöri kylällä,eikä hänestä huolehdittu.Eli sinne en tahdo lapseni joutuvan.
Jos taas mieheni ja vauva tulisivat asumaan msamaan minun kanssa,pitäisi olla hoitaja lapselle, ja mieheni ei ehkä jaksaiskaan hoitaa töitten jälkeen.Itse en halua että minut pakotetaan hoitamaan ja painostetaan hoitamaan,jos en itse pysty.Sitä en kestäis,minä romahtaisin.Ja olisin antanut lapsen adoptioon(hyvään kotiin),mutta mieheni ei halunnut niin.
Ja mieheni sanoo vaan kokoajan että,"miten mä kestäisin syyllisyyttä,jos vauva annettais pois ja mä haluan vauvaa nähä kokoajan".Ymmärrän kyllä että jos haluu nähä,niin mäkin haluun.Mutta eikö se ajattele lapsen parasta?Kokoajan mää sitä mää tätä.Entä lapsi ja sen olot?Ainakaan isovanhempien luona ei oo hyvä.Jos se olis sitä mieltä että isovanhempien luona olis hyvä,niin se olis kyllä todella itsekäs.Sillon se ei kyllä ajattelis lapsen parasta,vaan kuhan voi ite nähä vauvaa kokoajan,vaikka vauvan olot olis huonot.
Miten asia pitäs ratkasta.Melko paha pattitilanne?Varmasti pitää puhua keskenämme tästä.Olisko hyviä ystävällisiä ideoita?
Takaisin alkuun

Kanssasisar
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:46 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voisitko mennä juttelemaan lastensuojelun sosiaalityöntekijän kanssa? Ihan ensiksi voisit vaikka "harjoitella" ja soittaa nimettömänä ja kuvailla tilannetta. Tällainenkin keskustelu voisi auttaa sinua hahmottamaan tilannetta paremmin. Vaikea uskoa, että viranomaiset "määräisivät" lapsen isovanhemmille, jos siellä olot ovat sellaiset kuin kuvaat. Miehesi pitäisi myös pystyä osoittamaan kykenevänsä huolehtimaan lapsesta itse, jos haluaa lapsen huoltajuuden. Jos lapsi on sijaisperheessä (ei siis adoptio), voivat vanhemmat pitää häneen yhteyttä ja sitä jopa suositaan. Vanhemmuutesi (eikä miehesi isyys) ei siis kokonaan häviäisi, vaan voisit(te) olla taustalla mukana lapsen elämässä turvallisten sijaisvanhempien ohella. Ota rohkeasti selvää erilaisista vaihtoehdoista. Rauhoita itsesi, selvitä ajatuksesi ja pinnistä voimasi, että jaksat järjestää lapsesi ja omat asiasi lapsen parhaaksi. Älä anna esim. miehesi sukulaisten pyörittää peliä tai leimata sinua "hulluksi". Olet vastuuntuntoinen aikuinen, vaikka oletkin tunnustanut, ettet jaksaisi lapsen kanssa. Tai oikeastaan se on juuri merkki vastuullisuudesta. Siis ensiksi soitto lastensuojeluun (nimetön keskustelu on ihan OK ensiksi), saat sieltä neuvoja mieten toimia seuraavaksi. Paljon onnea sinulle ja ennen kaikkea vauvalle, joka tarvitsee nyt kaiken mahdollisen avun. Aikuisten enemmän ja vähemmän itsekkäät halut ja toiveet ovat tässä tosiaankin toisarvoiset, kuten itsekin kirjoitat.
Takaisin alkuun

Ninni
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:46 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos tällä hetkellä tuntuu ettet jaksa hoitaa vauvaa ja tunnet masennusta ja väsymystä, niin oletko kysynyt mistäään ensikodista tai vastaavasta tukiasumisesta tietoja? Voisit itse opetella hoitamaan vauvaa ja tykkäämään siitä hommasta, väsyneenä se ei tosiaan ole kivaa. Ja saisit tukea ja apua omiin ongelmiisikin. Miehen mielipiteillä ei ole mitään merkitystä jos hän ei itsekään jaksa lasta hoitaa. Luota vaan omaan arvostelu kykyysi lapsen parhaan suhteen. Väsymys ja masennus on ikävä yhdistelmä.Olisi hyvä jos tosiaan pääsisitte vauvan kanssa edes vähäksi aikaa jonnekin saamaan lepoa ja apua. Itsekkin olen ollut samoissa ajatuksissa ja oikein pelotti lasten puolesta mitä elämästä tulee. Mies vaan määki mikset tee sitä ja tätä. Olin niin paskana, että en edes viitsinyt kertoa hänelle, että olin hakeutunut hoitoon. Mutta niin se vaan auttoi ja siitä selvittiin. Puhelin käteen ja soita vaikka neuvolaan ja kysy sieltä osoitteita tai numeroita tai varaa lääkäriaika. Ole vähän itsekäs ja hoida itseäsi, niin jaksat sitten vauvan kanssa. Miehesi varmaan tarkoitaa hyvää, mutta ei oikein tiedä kuinka pitäisi toimia ja auttaa. Toivottavasti tässä on jotain tolkkua, oon vähän huono kirjoittamaan.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa