Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset : Annanko olla?
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

Oikeutta
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:50 pm    Viestin aihe: Annanko olla? Vastaa lainaamalla viestiä

Kysyisin että missä on isän oikeudet,kun ex yrittää lapseni isäpuoleksi aivan kakaraa vielä! ja tiedän aika suurella varmuudella että menee riitelyksi jossain vaiheessa viimestään kun arki astuu taloon,kun poka on vasta 20v ja ei omia lapsia ja Pitäisi jaksaa lastakin hoitaa vielä sittenkin kun alku huuma on ohi.En voi ottaa sitä riskiä että lapseni joutuisi taas siihen myllytykseen!Muistan omasta ja kavereiden nuoruudesta millaista oli jos kiinnostui jostakin naisesta jolla oli lapsi miten loppujen lopuksi kävi kun lapsi ei ollut oma.Sitä vaihdettiin maisemaa heti kun arki astui mukaan suhteeseen nuorella kun se käy kätevästi onhan paljon aikaa vielä kiertää naisia ja sitä oikeaa etsimässä.Tietysti on poikkeuksiakin,mutta ne on harvemmassa ja mikään ei poista sitä totuutta että mielestäni se on aivan liian kokematon ja ei tiedä vaikka luulisikin,mihin saappaisiin on astumassa.Vaadin että on oltava jokin oikeus puuttua asiaan millaisessa ympäristössä lapseni elää kun kaiken muun on jo saanut ex päättää lapsen elämässä ja snonut aina alusta asti että tulen vaikuttamaan mikalaisen lapsen isäpuolen ottaa ettei sama toistuisi.lapseni on 4v ja nähnyt kovia riitelyjämme aivan tarpeeksi kun me erosimme ja minusta se jätti jo jälkensä häneen.itse olen eroperheestä ja tiedän miten riitelyt vaikuttaa lapseen ja tulevaisuuteen.Olen sitä mieltä että jos ei ole omia lapsia alkaa todellinen miehistyminen vasta 25v tienoilla niinkuin itsellä ja kaikilla kavereillanikin.silloin vasta oikeasti alkoi miettiin elämän suurempia kuvioita ja vastuuta asioista,eikä kapakassa ja kaveriporukoissa oleminen ollu enään niin huoletonta nuorten touhua vaan oli aika ajatella miehisimmin asioita. Siis mitä te muut isät tekisitte jos lapsellenne olisi tulossa parikymppinen isäpuoli! jolla ei lapsista mitään kokemusta.olenko turhaan huolestunut asiasta ja eikö minulla ole mitään sanomista ihmisen elämästä joka on valo minun elämässä ja jaksan arjen ilot ja surut lapseni vuoksi.kertokaa mielipiteenne miehet ja miksei naisetkin(joilla on lapsia)Kiitos.
Takaisin alkuun

PS
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:50 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaiken huippu minusta on että ex jaksaa turvautua siihen että haluaisin itse vielä sen takaisin!Tiedän jo ihmisen luonteen kun arkiseksi elämä menee millaiseksi muuttuu Ja jokainen suhde menee enemmän tai vähemmän arkiseksi joskus tavalla tai toisella.eli halua häntä takaisin kun lapsemme joutuisi taas vain todistamaan riitelyämme sitä mistä yritän nytkin häntä varjella.Lapsi rakastaa minua lapsen tavalla,aina kun olemme yhdessä halaa ja sanoo että iskä on kiva ja minä rakastan iskää.En halua musta maalata ketään ja henkilöinä pysymmekin salassa,mutta sanon tämän vain että se huolestuttaa jo minua kun lapsi sanoo kun kysyn leikkiikä äiskä paljon sinun kanssa ,niin sanoo vain että ei kun se vain imuroi tai makaa ja katsoo telvisiota.Mistä sitten vielä aikaa ja huomiota lapselle kun on toinen"hoidettavana".no nyt vielä aikaa se mitä on kun käy armeijaa ja on vähän paikan päällä.Ymmärrän kyllä toisen väsymystäkin kun opiskelua ja töitä painaa yhtä aikaa niin voi olla takki tyhjä välissä.Nyt kuitenkin haluaisin erityisesti isien näkemyksiä asiasta onko oikein etten saisi puuttua isäpuoli asiaan ja vaikuttaa näin lapseni elämään???Kiitos
Takaisin alkuun

ei isä, mutta äiti
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:50 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä on varmasti vaikea tilanne, mutta totuus kuitenkin on, että exäsi on itsenäinen aikuinen ihminen ja elää omaa elämäänsä. Ja usein isä on se osapuoli, jonka kanssa leikitään ne rajuimmat leikit, mutta ehkä lapsesi jättää kertomatta, mitä kivaa äidin kanssa voi tehdä. Mikäli lapsesi siis on äidillään, niin leiki sinä lapsen kanssa ja ole häntä lähellä, jotta voit seurata tapahtumia. Mielestäni et saa puuttua asiaan, jollei mitään ole pielessä. Kenties se kloppi kyllästyy ennen kuin suhde etenee pidemmälle tai vastuu alkaa painaa päälle. Mutta oikeutesi isänä on että saat olla lasta lähellä ja sanoa mielipiteesi lapsen kasvatuksesta. Miltä sinusta itsestäsi tuntuisi jos sinulla olisi uusi, nätti nuorempi tyttöystävä ja exäsi kieltäisi sinua olemasta hänen kanssaan?? Olette kuitenkin aikuisia ihmisiä ja teidän on löydettävä tasapaino. ET ole enää suhteessa exääsi vaan lapseen, joten mielestäni sinulla ei ole oikeutta olla mustasukkainen ja vaikeuttaa näin myös lapsesi elämää. Tietysti jokainen vanhempi pelkää kun vieras ihminen astuu mukaan kuvioon. Mitä jos se onkin joku juoppo hakkaaja tai pedofiili... ei se ole helppoa yh-äidilläkään. Pitäisikö hönen elää yksin koko loppuikänsä?? Minusta sinun kannattaisi yrittää kaveerata sen verran exäsi uuden miehen kanssa että näkisit mitä se on miehiään ja näin ajattelisit lapsesi parasta. Jos puutut exäsi yksityiselämään ja olet mustasukkainen, hän vain vetäytyy ja työntää sinut kauemmas. Ja läheltähän tunnetusti näkee ja kuulee paremmin.....
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa