Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset : Lisää tasa-arvosta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

Mies
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:51 pm    Viestin aihe: Lisää tasa-arvosta Vastaa lainaamalla viestiä

Yleisesti tasa-arvosta puhuttaessa tarkoitetaan naisen epätasa-arvoa työ-, palkka ym. asioissa.
En ole vielä havainnut keskustelua siitä, että itse asiassa nainen onkin paremmin tasa-arvoinen kuin mies todella tärkeissä asioissa, siis perheasioissa.
Naisen pitää tehdä joku todella paha virhe tai miehen pitää osata todella hyvin perustella, jotta mies saisi yhteisten lasten ns. päähuoltajuuden (asuvat ko. vanhemman luona pääsääntöisesti).
Näin Suomessa v. 2005.
Takaisin alkuun

miettiväinen
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:51 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lapsiin liittyvät asiat taitavatkin olla niitä ainoita asioita, joissa äidillä toistaiseksi on ollut miestä enemmän "tasa-arvoa"... On surullista, että te miehet ette huomaa: koko maailma pyörii teidän ympärillänne. Ja me kaikki koko ajan ylläpidämme tätä valtavinoumaa toiminnallamme elämän eri kentillä.

Mutta.

Hienoa, että pidät perhettä ja perhe-elämää suuressa arvossa.

Minä ajattelen, että nainen ja mies voivat olla tasan tarkkaan yhtä vastuullisia ja rakastavia vanhempia. Olemmehan kaikki ihmisiä, sekä miehet että naiset. Tärkeintä lapsen tasapainoisen kehityksen ja turvallisuudentunteen kehittymisen kannalta on pysyvä kiintymyssuhde vähintää yhteen aikuiseen ihmiseen. Niinpä perhemuodolla ei mielestäni ole radikaalia merkitystä siihen kasvaako lapsesta tasapainoinen ihminen ja kannatan mominuotoisuutta perhemuodoissakin. Rakkaus on tärkeintä!

EIkö sinusta ole melko luonnollista, että lasta sisällään 9kk kantanut ja hönet synnyttänyttä, imettänyttä äitiä pidetään lapsen kannalta turvallisempana ja itsestäänselvempänä vaihtoehtona lapsen ensisijaiseksi vanhemmaksi? Minusta tämä on täysin loogista. En kuitenkaan pidä sitä itsestäänselvänä asiana ja tunnen myötätuntoa niitä isiä kohtaan, jotka joutuvat lapsistaan taistelemaan eron tultua. Se on täysin väärin ja on outoa sekä itsekästä, että äidit eivät halua lastensa tapaavan isiään (siis mikäli isä on lapselle hyvä).

Kaiken lähtökohtana pitäisi kuitenkin olla lapsi ja lapsen etu, eikö vaan. Isien aktiivista otetta ja mieskuvan muutosta tarvitaan, se on lapsenkin etu. Mutta niin kauan kun äiti hoitaa lapset ja viettää heidän kanssaan reilusti enemmän aikaa kuin isät, tilanne ei tule muuttumaan. Muutos lähtee siis teistä isät (ja myös äidit)!

Mietitään tilannetta ensisijaisesti lapsen näkökulmasta. Kumpi on turvallisempi aikuinen?
Takaisin alkuun

Mies
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:51 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos kommentistasi, jossa tietysti tuo viimeinen lause lienee kaikkein oleellisinta.
Toki aina (en tarkoita ns. ongelmatapauksia) molemmat vanhemmat haluavat parasta ensisijaisesti lapselleen.
Katson kuuluvani niihin miehiin, jotka pystyvät sen tarjoamaan, mutta tässä yhteiskunnassa siihen ei anneta mahdollisuutta.
Ymmärrän naisen 'etuoikeutetun' aseman synnyttäjänä ja varhaiskasvattajana, mutta monessa tapauksessa mies saattaa olla jatkossa se parempi ympäristö lapselle.
ps. Tuohon maailman pyörimiseen sanoisin, että miksi puhutaan kauheasti naisten huonosta asemasta, miksei huonossa asemassa olevista miehistä?
Takaisin alkuun

soup
Vieras

Ite olen nainen,ja kun sossukokouksessa mietittiin, että mihin lapsi sijottuu,niin mulle jos lapsen jättäis,ni se olis heitteillejättö, ja miestä ja miehen tilannetta ei niin tarkasti katottu,ku mua,vaan hän oli automaattisesti parempi(ehkä siksi että on avoimempi ja hauskempi toisten ihmisten seurassa)(ja siksi että äidissä ei saa olla yhtäkään vikaa, ja pitää edustaa aivan tiettyä äitimallia,ei saa olla erilainen,hiljaisempi,ujompi,vähemmän hössöttäjä,eikä saa olla huonoo taustaa)
Isä on ollut väkivaltainen mua kohtaan,hänen taustansa on rikollinen,on juonu paljo yms.
Että tässä oli isä vahvoilla,TODELLA EPÄREILUSTI
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa