Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset : Miten lapset nukkuvat omassa huoneessa?
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

Sipli
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:57 pm    Viestin aihe: Miten lapset nukkuvat omassa huoneessa? Vastaa lainaamalla viestiä

Hei!
toistaiseksi lapsettomana ja pitkiä yöunia rakastavana haluaisin kysyä seuraavaa: voiko ne vauvat jättää alusta pitäen omaan huoneeseen nukkumaan?
Tai ainakin muutaman kk:n iässä?

Mitä on seurauksena, jos itse nukkuu eikä kuule, kun lapsi herää ja itkee?Siis onko jotain todellista haittaa lapselle, jos hänen antaa itkeä itsekseen eikä mene hyysäämään?
Mietin tällaisia vain kun haluaisin ymmärtää paremmin millaista elämä olisi lasten kanssa...jos en enää itse saisi nukuttua, olisin taatusti kärttyinen enkä ollenkaan mukavaa seuraa lapselle!
Kertokaa te kokeneet!Kiitos!
Takaisin alkuun

kahden lapsen äiti
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hei!!
Täytyy sanoa et vauvan voi toki heti kättelyssä antaa nukkua omassa huoneessa ja turvallisin mielin olla sen suhteen,- herääkö vai ei kun vauva herää,sillä kyllä siihen vain herää.
Itse tein näin tyttäremme kohdalla ja jätin tytön oven raolleen aina kun itse lähdin nukkumaan,se toimi hyvin.
Imettäminen tytön huoneessa ja takasi omaan sänkyyn.
Toisen lapsen kohdalla toiminki toisin. Ajattelin et sen on hyvä olla samassa huoneessa kuin itse ja ei herätä yöllä sisartaan(vaikka sisar onkin sikeäuninen),no se vierottaminen sitten myöhemmin omaan huoneeseen nukkumiseen ei käynytkään ihan simppelisti!! Hyvä minä! Kolme-ja puolivuotiaana se sitten vihdoin koitti päivä kun hän ei enään jaksanut yöllä kömpiä viereeni!
Parempi oli siis minulla se ensimmäinen vaihtoehto ja olis pitänyt toimia niin toisenkin kanssa.
Mikäli vielä kolmannen teen saa hän omaan huoneeseen mennä kyllä. Yämä oli vain minun mielipiteeni. Tsemppiä perheenrakentamisen ajatuksillesi!! Ps.Odotus aika on sen verran pitkä että luonto kyllä opettaa sinulle sisäisen kellon et heräät kun lapsesi herää,uskopois!!
Takaisin alkuun

Siru
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joskus on jopa parempi että lapsi nukkuu äidistä vähän kauempana,varsinkin jos äiti on herkkäuninen,niin ei tule sännättyä joka äännähdyksen jälkeen katsomaan ja hyssyttelemään.
Meillä tilanpuutteen takia lapset nukkuvat samassa huoneessa meidän kanssa mutta muuten olisin heidät omiin huoneisiin vienyt nukkumaan heti alusta alkaen.
Ja kyllä se äitiys opettaa
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa