Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Ongelmat : Miten toimia ihmisen kanssa, joka ei ota apua vastaan ?
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

kiilari

LähetäLähetetty: Ti Tou 29, 2012 9:27 pm    Viestin aihe: Miten toimia ihmisen kanssa, joka ei ota apua vastaan ? Vastaa lainaamalla viestiä

Miten toimia ihmisen kanssa, joka ei ota apua vastaan, eikä kykene itse ratkaisemaan ongelmiaan tai stressiä nostavia asioita ??

( meillä on yhteinen lapsi ja asumme samankaton alla )

Tämä tuntuu olevan parisuhteessamme todella iso negatiivinen asia ! itse en tyydy ikinä siihen, että tilanne jäisi ns keskeneräiseksi, tällä tarkoitan sitä, että kyseiselle asialle löytyisi jonkun näköinen ratkaisu tai vaihteehtoisesti keventävä tila. Tämän takia yritän kumppanilleni ehdottaa erillaisia vaihtoehtoja, jotka keventäisivät hänen taakkaansa kyseisten asioiden suhteen. Tästä kinamme muuttuu aina sitten tappeluksi.

Tiedostan itse, että se on tämän suhteen kanssa mahdoton yhtälö, eli tarkoitan tällä sitä etten voi yksinkertaisesti häntä auttaa, koska sitä apua ei koskaan ymmärretä ja asia ajautuu aivan väärille poluille tämän johdosta. Tiedostan myös sen, että se on tapani toimia ! haluan auttaa ja se auttamisen tunne toista kohtaan on niin vahva, etten pysty sitä sulkea itsestäni millään pois.

KYSYMYS 1

[b]Tämän takia haluaisin kuulla teiltä vinkkejä siihen miten elää tällaisen ihmisen kanssa?[/b] En ole koskaan kohdannut sellaista ihmistä, joka ei apu kaipaa millään muotoa, mutta sitä kuitenkin hän tarvitsee ilmiselvästi kun stressaa liiaksi asioita.

KYSYMYS 2

[b]Haluaisin myös kuulla vinkkejä miten itse hillitä tätä auttamisen tarvetta niinä hetkinä kun toinen apua kaipaa [/b]? pohjustukseksi tähän kysymykseen se, että heti kun hänellä on joku asia mikä häntä vaivaa, niin minä alan ehdottaa hänelle vaihtoehtoisia ratkaisuja. Näitä ehdotan sen takia, että jos tilanne on oikeasti se ettei, sitä pysty ratkeisemaan niin ainakin omaa takkaa voisi jotenkin keventää. tämä on tarkoitukseni aina kun hänelle yritän vaihtoehtoja antaa.

Toivottavasti ymmärsitte mitä haen takaa. Lyhyesti vielä tämä sama asia. toisella on vaikeaa....haluan auttaa häntä....hän ei koskaan hyväksy tai edes kokeile ehdotuksiani....olen umpikujassa....jatkamme asiaa.....syntyy tappelu....yritän selittää hänelle että yritin vain auttaa....piikittely alkaa.....tappelu ja kinaaminen yltyy.....välit menevät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Ongelmat Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa