Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Ongelmat : Parisuhde ja mielenterveysongelmat: mahdoton yhtälö(kö)?
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

Murmeliini

LähetäLähetetty: Ke Elo 31, 2011 10:20 pm    Viestin aihe: Parisuhde ja mielenterveysongelmat: mahdoton yhtälö(kö)? Vastaa lainaamalla viestiä

Haluaisin saada vinkkejä, apua ja muidenkin kokemuksia parisuhteesta ja sen hoitamisesta silloin kun toisen terveys pettää. Tunnen olevani tilanteessa täysin yksin..tilanne on, että mieheni on kohta pari vuotta sairastanut vakavaa masennusta, eikä tässä edistystä paljolti ole tapahtunut. Naimisissa ollemme, nuoria ja lapsiakin on. Vaikeinta minun mielestäni tilanteessa on se, että minä tulen hoitajan rooliin, patistelen eteenpäin, hoidan kotia ja lapsia, käyn töissä..mieheni saa terapiaa ym. koittaa itseään hoitaa ja parantua, ei siis ole pystynyt todellakaan töihin tms.

Parisuhde rintamalla on räpistelty. Mutta kuten masennukseen kuuluu, mielenkiinto kaikkeen katoaa..myös minuun, parisuhteeseen, seksiin..silloin on se ja sama kuinka viehättävä olen. Tärkeä hänelle varmasti olen, sen uskon, mutta rooli tukihenkilönä ja hoitajana ei riitä..tarvitsen myös rakkautta ja hellyyttä, tuen johon voin turvautua. Apua. Oliko tämä nyt sitten tässä? minä haluan miestäni, hän on tilantestaan huolimatta minuun vetova ihminen. Mutta minulle hän todella kylmä, voi mennä viikkoja ilman halausta, eikä hän huomaa puutosta. Seksiä ei ole. Lasten vuoksi yhteinen aika kortilla. Arvostan perhettämme, ero ei tule kysymykseen...mutta.. miten tästä eteenpäin? Mikä avuksi? en tiedä, olen miettinyt parisuhdeterapiaa ym. onko niistä apua? ja kalliitakin taitavat olla, kun jo nyt lääkärikäynnit, terapiat ja lääkkeet ovat aika kalliita..[/i]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

vallu

LähetäLähetetty: To Syy 22, 2011 10:56 am    Viestin aihe: parisuhde ja mielenterveysongelmat Vastaa lainaamalla viestiä

heippa!

kuleppas tyttö olet varmaan ikäväs tilantees,sillä olet saanut yhden lapsen lisää!
ja mitä on tehtävissä ensinmäisenä on lääkityksen tarkistus,sillä minusta ollaan liian äkkiä tartumassa lääkitykseen joista on usein pysyviäkin sivuvaikutuksia,ja joista on harvoin mitään käytännössä hyötyä sillä me ollaan yksilöitä kaikki ei käy kaikille,vaan täytyy ajan kanssa käytännös testata,ja se on kallista,myös ei terveellistä usein myös tuo tullessaan riipuvaisuuden,minusta olis viisainta saada hänet muutamaksi viikokosi avo osastolle seurantaa estin kaiken lääkityksen lopettaminen,siis ruumis puhtaaksi kaikesta myrkystä,ja sitten psykiatrian apua terapiaa,siis puhumalla täytyy saada umpisolmut auki,mutta se on usein näissä rattaissa pilleriä pilleriä pilleriä pillerin perään,ja varmaan olet huomannut ilman minkään moista apua!siis nämä lääkitykset vetää sellaisen usvaan että ei näe todellista tilaansa ei nä kuin oman navan,ja oman pahoin,eli hyvin voinin!sitten yksi neuvvo yritä sara äijjä puhumaan sillä kyllä hänen täytyy tietää mistä mättää muuten on yhtä tyhjän kassa nämä terapiat sillä ei ulkopuolinen ihminen silti näe toisen pään sisälle!sitten koti kuntasi virka koneisto on sitä varten että sinun työ taakkasi kevenee,siis sinne käytännön asioissa hakemaan apua!

jos tunnet luottamusta niin olen käytettävissä!

terveisin:vallu

Viimeinen muokkaaja, vallu pvm Pe Tam 11, 2013 8:25 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun

puputin_89

LähetäLähetetty: Su Lok 09, 2011 6:56 pm    Viestin aihe: Masennusko syy? Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on sama juttu, paitsi ettei lapsia. Olen pohtinut, että minulle kävisi varmasti niin, että olisin kuitenkin se, joka hoitaisi suhteessamme kaiken, mikäli perustaisimme perheen joskus! Sad

Mies ei käy töissä, itse opiskelen. Pelkään joutuvani elättämään hänet. Mies ei ikinä halaile, ei tee aloitetta seksiin, suutele, jne. Tuntuu välinpitämättömältä minua kohtaan.
Takaisin alkuun

johan03

LähetäLähetetty: Ma Elo 20, 2012 1:35 pm    Viestin aihe: Heippa Vastaa lainaamalla viestiä

varmasti on hankalaa. Rankempaa yleensä vielä sillä, joka vierestä katsoo.. Olen myös kuullut esim. onnettomuuden aiheuttamista aivovammoista (lievistä), jotka sitten aiheuttavat masennusta. Tuttavani kävi toimintaterapiassa www.toimintakeidas.fi ja kuulemani mukaan lähinnä vain positiivisia tuloksia tullut sieltä. Aika on parasta lääkettä näissä tilanteissa..
Takaisin alkuun

kristiina_112

LähetäLähetetty: Ma Tam 07, 2013 11:27 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen tismalleen samassa tilanteessa! Teksti on kuin omani!!! Hurraa viimein joku joka tietää mistä on kyse, tekisi mieli hihkua. (tällä en tarkota loukata) Mun miehellä ollut myös JO VUOSIA vakava masennus ja rankkaa on! viimeksi tänään riita ja vieläpä lasten kuullen Sad sillä musta alkaa tuntua etten jaksa. siksi olenkin ottanut eron varteenotettavaksi vaihtoehdoksi. vaikka toisaalta tuntuu että ei se ainakaan miehen masennusta korjaa! mutta saattaisin säilyttää oman tasapainoni... ymmärrän sua täysin, just tuo ettei saa huomiota, hellyyttä, seksiä jne. satuttaa ja hajottaa. ja toisen pahan olon katsominen syö voimia! siinäpä sitten on vaikea jaksaa töissä ja lasten hoitoa..huh. ihan kuin tuossa todettiin on saanut ikäänkuin ylimääräisen lapsen harteilleen. huoh. mutta hyvä että täältä voi saada vertaistukea ja apua myös niiltä ihmisiltä jotka ei välttämättä samassa tilanteessa ole, mutta osaavat neuvoa. voimia sinulle paljon! toivon että tilanne helpottuisi. mun mies jatkaa taas lääkitystään kun saa rahaa ja toivon että hänenkin olotila kohenee.. toivotaan ja rukoillaan...ja viestitellään..
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Ongelmat Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa