Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Ongelmat : Mies ei puhu menneisyytensä ongelmista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

hyväksyn

LähetäLähetetty: Ke Syy 18, 2013 8:51 pm    Viestin aihe: Mies ei puhu menneisyytensä ongelmista Vastaa lainaamalla viestiä

Hei,

Tutustuin ja ihastuin ja rakastuin vast'ikään mieheen, joka on kaikin tavoin sitä mitä haluan puolisolta. Ongelma (?) on tämä: Hän ei halua puhua entisestä vaimostaan tai vanhan suhteen ongelmista. Hän on kertonut minulle kaikenlaista, mm. eläneensä onnetonta eloa pitkän aikaa. Nykyään, kun tiedän kaikki olennaiset yksityiskohdat, hän ei halua enää puhua asioista. Hän sanoo ettei halua repiä vanhoja haavoja auki vaan unohtaa menneet ja keskittyä yhteiseen elämäämme. Minusta taas tuntuu, että hänellä on demoneita vanhasta elämästä. Erityisen huono merkki mielestäni on se, että asioista puhuminen olisi liian kipeää. Lisäksi tuntuu pahalta, että on asioita ja tuntemuksia, joista hän kieltäytyy puhumasta minulle. Hän sanoo, että hänestä on erityisen tärkeää käydä kaikki meitä koskevat asiat huolella läpi ja pitää meidän suhteemme kunnossa. Vanhoja tuntemuksia ei ole hänen mielestään tarpeellista puida. Hän ei ole puhunut tunteistaan koskaan kenellekään.

Hänen mahdolliset demoninsa (joita hänellä ei lielestään ole) eivät minunkaan mielestä ole vaikuttaneet elämäämme, enkä usko että ne tulevat vaikuttamaankaan.

Minusta tuntuu, että olen menettänyt sen osan tätä miestä, että voimme puhua kaikesta yhdessä. (Siis tunteen siitä, koska mies on samanlainen kuin ennenkin, en vain tiennyt tätä aiemmin.) Rationaalisesti ajatellen taas en tiedä onko mikään huonosti tai pielessä. Minulla on nalkuttava tunne siitä, että jotain on vinksallaan mieheni tunnemaailmassa. Että hän ei ole käsitellyt pahaa oloaan siltä ajalta. Hän on sitä mieltä, että hän on käsitellyt tarpeeksi. Olemme eri mieltä myös siitä, mikä merkitys menneillä tapahtumilla on. Minun mielestäni kokemamme asiat ovat muokanneet meitä, ja toisen tuntee paremmin ja rikkaammin, jos tietää toisen kokemuksia ja menneitä tunteita. Mies ei ymmärrä näkökantaani, vaan väittää (yhtä itsepintaisesti kuin minä tahollani) että tapahtumilla ennen meidän suhdettamme ei ole minkään kannalta mitään väliä. Minusta tuntuu että menetän tilaisuuden oppia tuntemaan häntä. Mielipiteeseeni vaikuttaa myös se, että olen itse käsitellyt menneet parisuhteeni mm. ystävien kanssa juttelemalla, eikä minulla ole estettä puhua miehelleni kipeistäkään asioista, jos hän niistä kysyy. Hän kieltäytyy puhumasta vedoten vanhojen asioiden penkomiseen ja vanhojen haavojen repimiseen. Minä en pakota häntä puhumaan, mutta asia vaivaa minua. Myös häntä tilanne vaivaa, eikä hän näe ratkaisuna sitä että jospa hän kuitenkin puhuisi minulle vanhoista tunteistaan. Hän kokisi hänen vanhan elämänsä tällöin tulevan sotkemaan meidän elämäämme. Tämänkin tilanteen hän itse asiassa kokee niin.

Haluaisin tilanteeseen eri näkökulmia. En tiedä, onko minulla mitään rationaalista syytä olla sitä mieltä, että hänen tulisi puhua menneisyyden ikävistä asioista. Mitä mieltä te olette?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Ongelmat Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa