Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset : Lapset ilman vanhempaa
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

JariO
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:14 pm    Viestin aihe: Lapset ilman vanhempaa Vastaa lainaamalla viestiä

Olen erotettu reilu vuosi sitten perheestäni - silloinen vaimoni käytti päihderiippuvuuttani surutta hyväksensä, juonitellen hyvin voimakkaasti mm. lapsiani (5 lasta, 8 - 17 v.) manipuloiden.

Kaksi pienintä (8- ja 9-vuotiaat) kävivät kuitenkin säännöllisesti, jatkuvasti luonani. Ainoa poikani (9 v) halusi muuttaa ja muutti luokseni 2 kk sitten isänpäivänä, tajuten 'ihmeellisesti' ikäisekseen äitinsä elämän kieroutuneisuuden. Ei ole ollut kuulemma ikävä kotipiiriään, sisaruksiaan, äitiään - tietenkin valtava sääli.

Nytluonani on nuorin. Hän kertoo todella vaivalloisesti (äidin hokema pitkin vuotta: ei saa kertoa isälle), että äiti voi olla viikonkin poissa kotoa, jättäen isommat sisarukset 12- ja 16-vuotiaat katsomaan häntä.

Kertokaa äidit ja asiantuntijat, mitä minun tulee tehdä.
Tämä lapsi on voimakkaasti 'myrkytetty' (poikani ihmettelee, kuinka hän ei puhu minusta samoin, kuin äiti on muut opettanut) äidin ja isompien sisarusten kautta minua vastaan.

Olen huolissani paitsi hänestä, myös hänen vanhemmista sisaruksista, joille ei sellainen taakka mielestäni kuuluisi. Hehän tarvitsevat itse huoltajaa.
Takaisin alkuun

Itsekin varaäiti
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:16 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Isommilla lapsillasi (yli 12-v.) on oikeus tulla kuulluksi lasten asumisesta päätettäessä. Olisiko mahdollista keskustella tilanteesta lastesiäidin kanssa, tietääkö hän, että sinä tiedät?

Aikuisella on oltava aikuisen vastuu, eli lastesi tehtävä ei ole noin pitkiä aikoja (ehkä muutamia tunteja korkeintaan) huolehtia nuoremmista sisaruksistaan. Siitä kärsii koulu ja nuoren omat ihmissuhteet, jos täytyy olla varaäitinä nuoremmalle.

Tiedän, mistä puhun, sillä isäni kävi töissä, äitini opiskeli kun olin itse ala-asteen toisella luokalla (8 v). Vein silloin nuoremmat sisarukset (3v ja 5 v) päivähoitajan luo (asui noin 1,5 km päässä) kävellen, kävelin kouluun ja iltapäivällä taas heitä hakemaan.

Toisaalta se kasvatti vastuuntuntoa, mutta toisaalta olen nyt (32-v) siinä tilanteessa, että minusta tuntuu, että minun on otettava vastuu kaikesta ja hallittava kaikki myös nyt omassa suhteessani ja omien lasteni kanssa. Eli ole sinä nyt vanhempi lapsillesi, ja ota asia puheeksi. Järjestä lapsillesi lapsuus ja nuoruus takaisin.
Takaisin alkuun

JariO
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitän valtavasti vastauksestasi! Se piti sisällään mulle hyvin merkitykselliset sanat: 'Ole sinä nyt vanhempi lapsillesi. Järjestä lapsillesi lapsuus ja nuoruus takaisin.'
Nuo sanat kaikukoon aina sydämessäni. Kiitän suuresti vastauksestasi.

Se kohtalo, joka Sinulla on. En voi sanoa muuta kuin, että antakoon Jumala jo tässä ajassa tekemäsi uhraukset korkojen kanssa Sinulle takaisin, siunattuna, yltäkylläisenä elämänä.

Kiitän Sinua vielä.
Takaisin alkuun

Miisa
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 4:18 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luettuani viestisi, hätähuutosi, en voi muuta kuin rukoilla sinulle ja lapsillesi voimia ja siunauksia.
On hienoa, että sinunkaltaisia isiä vielä löytyy.
Pystyt varmasti saamaan kaikki lapst luoksesi ja järjestämään kaikille elämisen arvoisen elämän, sillä elämä on suuri lahja, ja on niin sääli os e menee hukkaan, varsinkin lasten.
Voimia siin teille kaikille, olette ajatuksissani.
Itse olen eronnut neljän lapsen äiti.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa