Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Vinkit : Ystävyys vai suhde?
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

Taina
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 12:59 pm    Viestin aihe: Ystävyys vai suhde? Vastaa lainaamalla viestiä

Viime aikoina kaikki tapahtumat ovat valaistaneet minua ja nyt en oikein edes tiedä kuinka voisin päästä tästä eteenpäin,niin että molemmille tulisi hyvä mieli. Olen pitkään (jopa ala-asteesta)tuntenut ystäväni (mies)ja olemme olleet parhaimpia/hyviä kavereita jo sieltä asti. Pystymme puhumaan kaikesta toisillemme ja kertomaan kaikki mitä salaisimmatkin jutut,joita tuskin uskaltaa ääneen lausua itselleen. Ystävyytemme on todella tärkeä molemmille ja molemmilla on todella turvallinen tunne,kun olemme yhdessä. Viime aikoina olemme olleen vähän enemmän yhteydessä (ystävänä)ja olen huomannut vähäsen ihastuvani hänee ja hän on sanonut sitä samaa. En kuitenkaan halua,että ystävyytemme menisi pilalle tämän takia,koska kumpikaan ei voi olla varma onko tämä pysyvää ihastusta vai ohimenevää. Nyt kaikki on pikkuisen jumissa ja olen huomannut,että pelkkä tämä olotila vaikuttaa ystävyyteemme,emme ole puhuneet enään niin paljon. Kaipaan hänen seuraansa,mutta en tiedä uskallanko sitä pyytää. Mitä mieltä te oletta tästä asiasta?kannattaako riskeerata ystävyytemme tämän takia,jos tästä ei myöhemmin sittenkään tulisi mitään?kaipaan kipeästi neuvoja ja tietysti olisi hyvä,jos saisin jotain "kokemuksia",mitä muille on tapahtunut. Kiitos jo etukäteen:D
Takaisin alkuun

Toby
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 1:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen juuri aloittanut suhteen pitkäaikaisen (tunnettu 22 vuotta) miesystäväni kanssa. Emme olleet niin läheisiä kuin te; olemme molemmat asuneet ulkomailla, joten näimme toisiamme harvakseen, mutta kuitenkin säännöllisesti.

Nyt elämäntilanteemme ovat ajaneet meidät uudelleen yhteen vakavammalla pohjalla, ja tuntuu tosi hyvältä. Koska molemmat olemme olleet aina levottomia sieluja, emme osaa sanoa kauanko tätä kestää, mutta päätimme yhdessä, että katsotaan mihin tämä nyt johtaa - ja sillähän siitä epätietoisuudesta pääsee. Eihän mikään ole niin epävarmaa kuin ihmissuhteet. Hyvä puoli on todellakin se, että tunnemme jo toisemme, joten ei tarvitse "tuhlata" aikaa tutustumiseen. Rakastumisen tunne on vain tullut lisäksi, ja sehän on ihanaa. Jos rakkaussuhteellamme ei tule tulevaisuutta, luulen, että pohjalla oleva pitkä ja vahva ystävyys kestää kyllä sen.

Siksi uskaltaisin yllyttää teitä kokeilemaan yhdessäoloa. Hiljaisuus välillänne on luultavasti vain sitä, että olette molemmat hämmentyneitä uudesta käänteestä. Kunhan olette olleet ensimmäisen kerran yhdessä vuoteessa (olettehan täysi-ikäisiä?!), kaikki se jännitys raukeaa ja vähän ajan päästä pysytytte puhumaan asioista kuten ennenkin. Kerro rohkeasti kaipaavasi häntä, pahimmillaan kuulet vain kieltävän vastauksen, mutta hyvänä ystävänä hän ei tule nauramaan eikä hylkäämään.
Takaisin alkuun

mr bean
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 1:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitääkö ystävyyden aina loppua. Jos ystävyys loppuu jostain typerästä syystä elämässä on sen tarkoitus myös loppua. Se ystävyys ei ole vaalimisen arvoista, jos pelkää koko ajan sen loppumista. Näet mikään tosi ystävyys EI lopu koskaan. Eri tiellä voi ajaa ainoastaan jommankumman henkilön hidas tai kykenemätön henkinen kasvu. Tosi ystävät ymmärtävät omat ja ystäviensa virheet tai teot sekä tunteet jotka ovat saattaneet olla hetkellisiä ja ns.tilapäisiä. Tosi ystävyys säilyy pikku mutkien ja kiemuroiden läpi. Joskus tiiviimmin ja joskus pikkuisen etäänpänä.
Takaisin alkuun

hola
Vieras

rakastelkaa ja katsokaa kannattiko !
Takaisin alkuun

lare
Vieras

Elät vain kerran. riskeeraatko ystävyyden, vai mietitkö loppuelämäsi olisiko elämä hänen rakastettunaan ollut upeaa?
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Vinkit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa