Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset : Raskaana...
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

aino
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 5:06 pm    Viestin aihe: Raskaana... Vastaa lainaamalla viestiä

Kuukausi sitten pari vuotta kestänyt suhde katkesi. Mies ilmoitti yhtäkki kuin salama kirkkaalta taivaalta, ettei halua enää minun kanssa olla. Ei riitoja ei pettämistä. Reilu viikko sitten huomasin, ettei kuukautisia kuulu. Kävin testissä ja positiivinen tulos - raskaana! Näköjään hormooniehkäisykään ei sitten täysin varma ole. Elämä on ihan sekaisin. En tiedä miten toimisin. En haluaisi aborttia tehdä, mutta mies painostaa ei halua edes yrittää yhdessä. Olen yrittänyt puhua ja hakea tarkoitusta tälle kaikelle.. Haluaisin olla onnellinen tulevasta lapsesta, mutta kaikki tuntuu niin turhalta. Miten tässä jaksaa jatkaa elämässä eteen päin?
Takaisin alkuun

-Mom-
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 5:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä sä jaksat, usko pois! Sulla on masussa pienen pieni elämä, joka sulle on suotu, vaikka et nyt ymmärtäisi miksi. eikö siinä ole jo sisältöä elämään että saat pian tuntea pikkuruiset potkut masussasi ja neuvolassa saat kuulla pikkuiset sydän-äänet. Puhumattakaan ensimmäisestä ultrasta!! Ne on sanoinkuvaamattoman ihania hetkiä! Jos sinusta itsestäsi vähänkään tuntuu, että haluat pitää lapsen, niin pidä! Et voi antaa miehen vaikuttaa siihen päätökseen, sinunhan sisällä se lapsi kasvaa ja sinä sen synnytät. Jos mies haluaa olla niin idiootti, että haluaa siitä kaikesta jäädä paitsi, niin ei se ole sinulta eikä lapselta pois. Moni on pärjännyt hyvin, vaikka on käytännössä ollut jo yksinhuoltaja odotusaikana. Yksi ystävänikin.. mies jätti kun sai tietää raskaudesta. Tukea varmasti raskaus aikana tarvitsee, mutta onhan sinulla ystäviä? Perhe? Et ole yksin asian kanssa vaikka ehkä siltä tuntuukin. Itse yritämme lasta, ei vielä ole kuulunut.. on meillä jo 2 lasta entuudestaankin, mutta tämäkin olisi niin toivottu.. Anna sille pikkuiselle mahdollisuus syntyä tähän maailmaan, anna sen pikkuisen rakentaa elämääsi uusi sisältö, jota et varmasti tule katumaan.. Jotain viisasta ihmistä siteeratakseni "Oma päätös onnistua, on onnistumisessa kaikista tärkeintä" =) Tsemppiä, mikä ikinä on ratkaisusi ja mitä ikinä teetkin.
Takaisin alkuun

Veevee
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 5:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuori nainen, ei enää tyttö, istuu pikkuisen kellariyksiönsä pöydän ääressä, joka toimittaa ruokapöydän virkaa.

Työpaikka on tuore, mutta vakituinen. Koeaika on juuri mennyt umpeen. Suuri rakkaus ei ole kävellyt vastaan, seurustelua hän on yrittänyt useaan otteeseen mutta tuntui, kuin kohtalo olisi määrännyt vanhanpiian osaan.

Siinä hän istuu, positiivinen raskaustesti edessään. Pää on tyhjä. Sitten, ensimmäinen ajatus rikkoo hiljaisuuden: ihmiset on sanoneet, että tää on ollut parasta, mitä heille on tapahtunut.

Ja nyt minä sanon sen saman. Se vahinko oli parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut.

Mutta sanon myös, että päätös on sinun ja sinun pitää sen kanssa elää. Sanon, että et tarvitse nimenomaan miestä, mutta tarvitset ystäviä. Oli valintasi mikä hyvänsä. Voimia.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa