Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset : Kokemuksia raskaudesta ja myomasta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

Syvälle sydämeen sattuu..
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 5:07 pm    Viestin aihe: Kokemuksia raskaudesta ja myomasta Vastaa lainaamalla viestiä

Jos teillä on kokemuksia raskaudesta myoman kera, niin kiitän jo valmiiksi jos jaatte kokemuksenne kanssani.
Minulla todettiin kohdussa myoma kuukausi sitten. Sen myötä mieheni kanssa saimme säikähdyksen, joka johti siihen, että yhdessä päätimme antaa lapsen tulla jos on tullakseen, koskaan kun ei tiedä onko se enää edes mahdollista.. kuukauden "projektin-työstön" jälkeen otin kuitenkin yhteyttä lääkäriin, joka totesi myoman. Hänen mielipide oli se, että asia pitäisi laittaa jäihin myoma-kontrolliin asti, jolloin nähtäväksi jäisi, onko myomani kasvavaa vai hiljaista eloa viettävää sorttia. Nyt mieleni on vallannut pelko, että jos olenkin jo raskaana. Olen kääntänyt koko netin ympäri etsiessäni tietoa myomasta ja raskaudesta yhtä-aikaisesti. Jollain oli ollut vastaava tilanne kuin minulla ja lääkäri oli vastannut kyseiselle ihmiselle, ettei myoma ole este raskaudelle. Tämäkään ihminen ei ollut käynnyt jatkotutkimuksissa. Eli? Toinen lääkäri toista mieltä, kun taas toinen toista !!??
Haluaisinkin kuulla tarinoita ja kokemuksia, miten raskaudet on sujunut kun mukana on ollut se myoma. Olen ymmärtänyt että se ei ole mitenkään mahdotonta. Mutta kokemukset puhuu enemmän kuin tilastot, joten kiitos teille, jotka vastaatte! =)
Epätoivo asian suhteen on jo niin huipussaan, että täällä, parisuhde sivuillakin jo asiaa puin.. Mutta kuten sanottu, syvälle sydämeen sattuu...
Takaisin alkuun

kohtalotoveri
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 5:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mäkin säikähdin, kun kuulin että kohdun takaseinämästä löytyi myoma, rakenneultrassa.
Kävin kontrollissa ja minulla se ei ollut kasvavaa sorttia. Lääkärini mukaan niitä tulee ja menee naisilla.
Tietysti asia on toinen ja vaatiikin lisätutkimuksia, jos myoma kasvaa raskauden edetessä ja se sijaitsee kohdun etuosassa. Tsemppiä raskaudelle. Meille syntyi terve vaavi ajallaan ja ihan luomusti.
Takaisin alkuun

Kiitos...
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 5:08 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...vastauksestasi! Mitä sinun myomallesi sitten tehtiin? Annettiinko olla? Ja jos ei annettu, niin leikattiinko se pois ennen vai jälkeen raskauden? Entä miten raskaus sujui jos koit raskauden myoman aikana? Arvostan todella jos vielä vastaat minulle.. Kiitos!!! =)
Takaisin alkuun

kohtalotoveri
Vieras

LähetäLähetetty: Ke Kes 27, 2007 5:08 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raskaus eteni ihan normaalisti, kuten synnytyskin, ei siis siltä osin ongelmia. Ja myomalle ei olla tehty mitään sen jälkeen. Synnytyksen jälkeen ovat kahdet kunnon menkat olleet ja kierron puolessa välissä alavatsa kivut ovat kovat, että buranaa ja panadolia menee silloin. Aiemmin en osannut yhdistää kovia menkkakipuja ja runsaita kuukautisia
myoomaan, kuulemma voivat liittyä toisiinsa. Näin minulle kerrottiin synnytyksen jälkeen sairaalassa, mutta ei siellä sen kummemmin otettu kantaa ko.asiaan.
Täytyypä muistaa mainita asiasta uudelleen kun menen lääkäriin. Ja pyytää lisätutkimuksiin....
Takaisin alkuun

Kiitos taas =)
Vieras

On niin helpottavaa kuulla jonkun kokemuksia tällaisesta asiasta. Painotan sitä, että en ole raskaana, ainakaan tietääkseni, mutta siltä varalta, että näin on, on mukavaa tietää, miten muilla on mennyt. Tosin, me jokainenhan ollaan yksilöitä, ja jokaisen kroppa saattaa toimia omalla tavallaan.. Mut jotenkin kun luin noita sun kirjoituksia, se suurin pelko, joka mulla oli, on hävinnyt. Kiitos sinulle koko sydämestäni!! =) Mulla on kans runsaat ja kivuliaat kuukautiset, ja lääkäri sanoi, että se johtuu siitä myomasta.. eli olen myös hyvä ystävä siihen aikaan kaikenlaisten kipulääkkeiden kanssa =) Ens kuussa olis sitten se ensimmäinen myoma kontrolli.. Kunpa ei olisi kasvavaa laatua, niin voisi alkaa kutsua sitä haikaraa kylään... sikäli mikäli ei ole jo matkalla =)
Takaisin alkuun

siru
Vieras

Hei!
Itselläni todettiin myooma, kun vielä haaveilin raskaudesta ja vauvasta. Lääkäri toimi aivan väärin, väitti ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin kohdunpoisto. Näin ei kuitenkaan todellakaan ole ollut, vaikkakin myoomasta on aiheutuneet runsaammat kuukautiset (anemia sen seurauksena)ja jonkin verran kipuja. Reilussa puolessa vuodessa myooma oli itsestään mennyt kuolioon, eikä se ollut ollenkaan siellä, missä eka lääkäri (joka kuulemma on 'leikkausintoinen') sen oli väittänyt olevan. Suomessa tehdään ihan turhaan kohdunpoistoja tällasissa tapauksissa...
En usko, että myooma estää sun vauvansaantia. Kohdun suuretessa myooma suhteellisesti 'pienenee', sanoi mulle yks hoitaja. Myooma on hyvälaatuinen ja tosiaan aika yleinen juttu. Onnea lapsensaamiseen!
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Lapset Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa