Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Vinkit : Miten saada yhteinen elämä taas maistumaan?
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

Eksyksissä

LähetäLähetetty: Ke Elo 11, 2010 9:06 pm    Viestin aihe: Miten saada yhteinen elämä taas maistumaan? Vastaa lainaamalla viestiä

Olen seurustellut mieheni kanssa lähes neljä vuotta. Alku oli epäröintiä minun puoleltani, mutta turvallinen ja rehellinen mies monien hankalien mieskokemusten jälkeen oli ihana. En myöskään koskaan ollut seurustellut muutamaa kuukautta pidempään. Alkuun meni hyvin, mutta jo alle puolen vuoden jälkeen kiinnostus seksiin alkoi hiipua, minua ei yksinkertaisesti kiinnostanut. Nyt olemme asuneet yhdessä jo kolme vuotta ja läheisyyden ja seksin määrä on edelleen aika vähäinen, joskus hieman enemmän, mutta hiipuu aina Sad

Olemme puhuneet asiasta avoimesti, eli puheyhteys kyllä on...mutta miten muuten saisi suhdetta piristettyä? Olen myös huomannut itsessäni välinpitämättömyyden piirteitä, en enää jaksa itsekään panostaa toisen yllättämiseen kuten ennen...kenties johtuu siitä, ettei toinenkaan minua yllätä ja piristä...Toisinaan mieleen juolahtaa ajatus erosta, mutta olisiko seurustelu sen auvoisempaa kenenkään muunkaan kanssa...tiedä häntä.

Kommentoikaa jos jollakin olisi vinkkejä tai ihan vaan elämän tuomia kokemuksia kuinka selvitä suhteessa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

Satu

LähetäLähetetty: Pe Lok 08, 2010 8:44 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei Eksyksissä, kylläpä olet tekstisi perusteella samanlaisessa myllerryksessä kuin itse olin / olen.

Pohdipas hetki, oletko luopunut itsellesi tärkeistä asioista yhteisen matkanne varrella? Oletko nimenomaan sinä se, joka haluaa yllättää toisen positiivisesti ja pitää toista hyvänä ja tuntuuko toinen olevan usein hieman välinpitämätön / innostumaton? Kaipaisitko suurempaa yhteyttä, yhteistä päämäärää ja tarkoitusta välillenne?

Itse tajusin ihan vast´ikään luopuneeni minulle tärkeistä asioista ja yksilön vapaudesta hieman liiaksi tässä ajan saatossa.... Oikeastaan, en kokisi luopuneeni mistään mikäli olisimme molemmat suhteessamme samanlaisella tunteella ja ajatuksella varustettuja.
Suhteemme ns. vakavoituessa sitouduin meidän kahden aikuisen perheeseen kuten kunnollisen vaimokokelaan kuuluu. Ajattelin ettei mikään ole tärkeämpää kuin se että meillä kotona henkii hyvä ja lämmin tunnelma, että olen laittanut meille illalliset aina asiallisesti pöytään ja muutoinkin huolehtinut taloudesta, meidän ihanasta kodista.
Olen aina ollut sitä mieltä ja olen yhä, että suhteessa tulee arvostaa toista ja osata kunnioittaa ja tarvittaessa myös tukea. Miehen työtilanteen ollessa stressaava pyrin kaikin keinon häntä auttamaan ja ilmeisesti olen myös onnistunutkin.
Mieheni on oikein mukava ja hyvä mies, mutta olen huomannut ettei hän ole osannut aina antaa minulle takaisin tukea ja rakkautta. Hän on välillä itsekin sitä harmitellut.
Jossain vaiheessa minusta jopa tuntui siltä, että vaativa kokoaikainen työni oli liikaa jotta olisin voinut ja jaksanut huolehtia kotiasioistamme ja miehestä hyvin. Vaihdoin osa-aikaiseen työhön.

Nyt muutamia kuukausia sitten aloin potea kovaa tyhjyyden tunnetta. En meinannut saada tunteelleni millään loppua, se tuntui vaan raastavan. Mies vaikutti oikein tyytyväiseltä nykytilanteeseen ja asiaa häneltä kysyessäni hän totesi hänellä olevan kaiken sen mitä hän osaisi edes pyytää. Tajusin myöhemmin itse, että minä olin paneutunut niin kovasti suhteeseemme, elänyt vahvasti läsnä ja ajatellut meidän ilman muuta menevän elämässä eteenpäin yhteisin päätöksin ja unelmin että olin tainnut jopa unohtaa kokonaisuudessaan itseni ja minun haluni. Mikään lapanen en ole, joten kyllä aika ajoin kerroin napakasti myös omista toiveistani.

Mies on kuitenkin ollut hiljaisella tavalla vaativa ja huomautteleva jos asiat eivät ole kuten hänestä pitäisi. Minä taasen hienotunteisena ja toisinaan nöyryyteen taipuvaisena olen "totellut".

Tuliko tunne, että oivalsit jotain teidän tilanteesta? Toivottavasti. Voisiko olla että myös teillä sinä olet se joka haluat vahvasti elää kumppanuutta, toteuttaa asioita. Haluat kunnioittaa toista ja olla toiselle hyvä. Älä anna tilanteen niellä sinua ja arvokkuuttasi. Ole kriittinen tilannetta pohtiessasi, etenkin itsellesi.

Itse asiani tajutessani olen päättänyt ottaa takaisin parempi palkkaisen työn, ottaa omat harrastukseni vahvemmin arkeeni ja alkaa vihdoin sivutoimiseksi yrittäjäksi, aion nauttia elämästäni. Tämän kaiken teen miestäni kunnioittaen, mutta odotan myös itse kunnioitusta. Uskon sitä kautta myös kiinnostuksen toista kohtaan kasvavan -kun itsellä on hyvä olla on helpompi nähdä toinen positiivisessa valossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Vinkit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa