Parisuhde

Sinkut   Thaimaa   Äkkilähdöt   E-kortit   Yksityiset viestitYksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Ongelmat : haluan pois-saisinko vinkkejä tilanteeseeni
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti

kristiina_112

LähetäLähetetty: Ma Tam 07, 2013 11:12 pm    Viestin aihe: haluan pois-saisinko vinkkejä tilanteeseeni Vastaa lainaamalla viestiä

Asiahan on niin, että meidän avioliitto on kuin irvikuva normaalista toimivasta suhteesta. Olisin lähtenyt jo aikaa sitten tästä pois, mutta meillä on lapset.. Suhde toimi alussa ihan hyvin, oltiin sitouduttu toisiimme.
Ongelmia on tullut vuosittain aina vain lisää. Koen mieheni puolelta välinpitämättömyyttä, puhumattomuutta jne. aliarvostamista. Hänellä on vaikea masennus ollut jo monia vuosia, johon hakenut kyllä apua, mutta koettaa lääkitä itseään myös ajoittain alkoholilla. Monesti hän on jättänyt minut yksin lasten kanssa. Enkä puhu lyhyistä ajoista vaan esim. muutaminen viikkojen reissuista, jolloin minun ja lasten asiat eivät ole pätkääkään kiinnostaneet. Hän jätti myös minut kerran oikeasti mutta ikävä kyllä palasimme yhteen. TIEDÄN ettei tässä ole järkeä. Mutta taloudellinen tilanne ikäänkuin pakottaa tähän jäämään. Ja lasten asioiden kannalta kai olisi hyvä jatkaa. Mutta olen niin rikkirevitty ja onneton, mitätöity. Meillä on omistusasunto ja sen menettäminen kieltämättä kirvelee. Asiaa hankaloittaa myös se, että mieheni on menettänyt luottotiedot ja ei saisi vuokra-asuntoa kun myymme asunnon mikäli eroamme. Tuntisin olevani vastuussa kun jätän mieheni huonoon jamaan.. vaikka tiedän etten ole vastuussa hänen asioistaan. Muutenkin mietityttää ja murehduttaa kuinka eron tultua hoidamme huoltajuusasiat. Tahtoisin yhteishuoltajuuden, mutten ole varma toimiiko se. Miten on mahdollista hoitaa nämä asiat ilman riitelyä? Haluan todella erota, mutten tiedä jaksanko eroprosessia vietyä loppuun. Onko esim. mun mahdollista vaan hankkia vuokra-asunto ja ottaa lapset mukaani? Mites miehen oikeudet? Kai hänelläkin oikeuksia on? En kai vaan voi häipyä? Eikös lähtevä osapuoli menetä huoltajuuden?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

vallu

LähetäLähetetty: Ti Tam 08, 2013 10:31 pm    Viestin aihe: haluan pois haluan vinkejä Vastaa lainaamalla viestiä

heippa!

et ole velvollinen jäämään ei eres lasten tähden,koska ilma piiri perhe piiris on kaiea masentava siis myös lapsille vielä raskaanpaa kuin aikuisille,jos sinulla on järkeä niin suojelet lapsiasi vain jos eroat,siis jos on henkilö on niin epäluotettava,ja vastuun tunnoton,niin ero!
miten menetellä estin kotikuntasi sosiaalin kerrot tilanteen että tarvitset apua esm:asunnon hankkimeses sitten käytännön asioitten hoitamisessa,ei tarvitse mitään riitaa virka koneisto auttaa varmaan,ja sitten vielä kerran sinä et ole vastussa jos aikanen mies on sotkenut asiansa niin että on nuppi sekaisin ei ole sinun syysi,kuka otta vastuun lapsista jos sinä menetät terveyden,ja heittäydyt yhtä välin pitämättömäksi,sitten omistus asunnon omistus oikeus ei ole aina niin yksi selitteinen että siinäkin saat apua jos esimerkiksi pystyt asumaan,ja jos on lainotusta jäljellä niin varmaan pankkisi antaa lainotuksen sille joka pystyy asumaan ja hoitamaan lainan maksut joten,esim:miehesi ei saa yksin minkään moista lainaa joten sinä olet ainut joka voi jäädä asumaan!
vielä kerran ei säälimällä tätä elämää eletä vaan jonkun otettava vastuu myös tulevaisuudesta lapsista ,mutta myös omasta elämästä,et saa alistua tälläiseen! vähin äänin vain ero kunnan virka koneisto on velvollinen auttamaan

helsnig!vallu
Takaisin alkuun

kristiina_112

LähetäLähetetty: Ke Tam 09, 2013 6:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos viestistä vallu

Vähin äänin ero ei tosiaan voi onnistua tässä tapauksessa.
en voisi tähän asuntoon tän hetkisillä lainan kuukausilyhennyksillä jäädä yksin asumaan, mutta voi olla että pankki saaattaisi suostua laina-ajan pidennykseen tms? ehkä sitten voisin.
puhuit terveyden menettämisestä..merkit siitä on jo ilmassa Sad puhuin työnantajallekin jo siihen malliin et kauaa en jaksa enää työntekoa, haluaisin määräaikaisen työsuhteen..vakituisesta määräaikaiseksi! hulluhan minä olen, mutta olen hirvittävän väsynyt jo..
ei minusta taida olla eroprosessin läpiviejäksi, miten ihmeessä KUKAAN on voinut jaksaa sellaisen viedä läpi, en oikeestaan ymmärrä, vaikka sellasia ihmisiä on pilvin pimein. eikä kukaan mua usko, mun mies on se joka meistä on se ns. viisaampi, enemmän älyä vaativa koulutus ja työ, vaikkakin on nyt sairaslomalla.
mulla ei tukijoita , sukulaisia ja muita tässä kaupungissa ole, mun elämä hajoo siihen eroprosessiin. jotenkin vaistoan näin. mutta totuus on myös se että usein, hyvin usein haluan pois. en usko mieheni muuttuvan. sen verran järkeä minulla sentään onneksi !!! on että tajuan OLLA TEKEMÄTTÄ ENEMPÄÄ LAPSIA.
Takaisin alkuun

vallu

LähetäLähetetty: To Tam 10, 2013 6:51 pm    Viestin aihe: haluan pois Vastaa lainaamalla viestiä

heiooa!

estin siihen järkevyyteen se on venyvä käsite varmaan olet järkevä ihminen
mutta meidän itse on tehtävä ratkaisut joilla pääsemme eteen päin,ja myös
tästä synkkyydestä!
jos tunnet luottamusta niin minulla on myös e:posti osoite salainen johon ei pääse kukaan muu kuin minä eikä ole ylisesti luettavissa on ollut paras näin
koska tälläisillä palstoilla toisen hätä on toisen ilo eikä ole tunistettavissa ulkopuolisilta myös turvalista

jos tunnet luottamusta niin kirjoitat siihen

jään myös rukoilemaan että elämäsi saadaan järjestykseen!

helsnig vallu

Viimeinen muokkaaja, vallu pvm Pe Tam 11, 2013 7:38 pm, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun

kristiina_112

LähetäLähetetty: Pe Tam 11, 2013 9:01 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kiitos vallu

rukouksia tarvitaan
Takaisin alkuun

vallu

LähetäLähetetty: Pe Tam 11, 2013 12:53 pm    Viestin aihe: haluan pois haluan vinkejä Vastaa lainaamalla viestiä

pois
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Parisuhde.fi : Ongelmat Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa